19 Şubat 2015 Perşembe

Pasaport Almak İçin Yapılacak İşlemler / Gerekli Belgeler / Pasaport Harçları




Pasaport işlemleri, il emniyet müdürlüklerindeki Pasaport Şube Müdürlüğü ya da ilçe emniyet müdürlüklerindeki Pasaport Büro Amirliği tarafından yapılmaktadır.

Öncelikle https://epasaport.egm.gov.tr/ adresine giriyoruz. Sayfa açıldığında hemen başvur linkini tıkladığınızda ilk adımı atmış oluyorsunuz. Sistem sizi otomatik olarak yönlendiriyor. İşleminizi hangi şehirden yapacağınızı seçtikten sonra gelen ekranda size en yakın ilçe emniyet müdürlüğünden verilebilecek en uygun başvuru tarihini seçiyorsunuz ve bir sonraki ekranda kişisel bilgileri dolduruyorsunuz. Daha sonra aşağıdaki belgeleri hazırlayıp seçtiğiniz ilçe emniyet müdürlüğüne size verilen tarih ve saatte gidip evrakları şahsen teslim ediyorsunuz. Pasaport başvuru işlemlerinizi seyahatten en az 15 gün önce yapmanızı tavsiye ediyoruz.

Pasaport için Gerekli Evraklar 2015

Umuma mahsus (bordo) pasaport için ilk kez pasaport alacaklar ya da pasaport yenileme işlemi yapacaklar için gerekli belgeler şunlardır:

  • 2 Adet biyometrik fotoğraf
  • TC Nüfus Cüzdanı Aslı (Üzerinde TC kimlik numarası mutlaka bulunmalıdır)
  • Pasaport Cüzdan Bedeli Makbuzunun Aslı (Dekontun üzerinde tahsilatı yapan memurun ıslak imzasının bulunması gerekmektedir.)
  • Pasaport Harç Bedeli Makbuzunun Aslı (Dekontun üzerinde tahsilatı yapan memurun ıslak imzasının bulunması gerekmektedir.)
  • Daha önceden pasaport alınmışsa aslı başvuru esnasında ibraz edilmelidir.
(18 yaşından küçükler için talep edilen evraklar ebeveynlerinin medeni durumuna ve hayatta olup olmadığına göre değişkenlik göstermektedir. https://epasaport.egm.gov.tr/basvuru/?LS=TURKIYE adresinden öğrenebilirsiniz

Müracaat esnasında parmak izi alınmaktadır.
Aşağıdaki linke tıklayarak, size en yakın ilçe emniyet müdürlüklerine ulaşabilirsiniz.
https://epasaport.egm.gov.tr/basvuru/?LS=TURKIYE

Emniyet Müdürlüğünün acil pasaport hattına 09:00/18:00 Saatleri Arasında +90 312 462 91 46 ve 47 Nolu telefonlardan ulaşabilirsiniz.

Biyometrik Fotoğraf Özellikleri

  • Arka fon beyaz renkte olmalıdır.
  • Son 6 ayda çekilmiş olmalıdır
  • Fotoğraf cepheden yüz net görülecek şekilde çekilmelidir.
  • 50x60 mm boyutlarında olmalıdır.
  • Yüzün görünmesini engelleyecek saç, şapka ve toka gibi şeyler kullanılmamalıdır.
Dikkat: Pasaport başvurusu yapacak olan kişinin mutlaka müracaat sırasında bulunması gerekmektedir. Kişi olmadan müracaat kabul edilmemektedir.


Pasaport Harçları

01 Ocak 2015'den itibaren geçerli olan 2015 yılına ait Pasaport Harçları tablodaki gibidir:
SüreHarç BedeliPasaport Defter BedeliToplam Ücret
6 AY96.1 TL75 TL171.1 TL
1 YIL140.5 TL75 TL215.5 TL
2 YIL229.3 TL75 TL304.3 TL
3 YIL325.5 TL75 TL400.5 TL
4-10 YIL458.7 TL75 TL533.7 TL

Pasaport Harçlarının Yatırılabileceği Bankalar
Pasaport almak isteyenler, Pasaport defter bedeli ve Pasaport harç bedeli ödemelerini Maliye Bakanlığına bağlı olan illerdeki defterdarlık ya da ilçelerdeki mal müdürlükleri veznelerine yatırabilmektedirler. Ayrıca bu ücretler Maliye Bakanlığı ile sözleşmesi bulunan aşağıdaki bankalardan birine de yatırılabilinir.

T.C. ZİRAAT BANKASI A.Ş.
T. HALK BANKASI A.Ş.
T. İŞ BANKASI A.Ş.
YAPI VE KREDİ BANKASI A.Ş.
AKBANK T.A.Ş.
T. VAKIFLAR BANKASI T.A.O.
T. GARANTİ BANKASI A.Ş.
ŞEKERBANK T.A.Ş.
FORTİSBANK A.Ş.
T.EKONOMİ BANKASI A.Ş
FİNASBANK A.Ş.
DENİZBANK A.Ş.
TEKSTİLBANK A.Ş.
ANADOLUBANK A.Ş.
HSBC BANK A.Ş.
ING BANK A.Ş.
ALTERNATİF BANK A.Ş.
EUROBANK TEKFEN A.Ş.
ALBARAKA TÜRK KATILIM BANKASI A.Ş.
TURKISH BANK A.Ş.
TÜRKİYE FİNANS KATILIM BANKASI A.Ş.
ASYA KATILIM BANKASI A.Ş.
KUVEYT TÜRK KATILIM BANKASI A.Ş.
CİTİBANK A.Ş.
TURKLANDBANK A.Ş.

Dikkat: Bankalardan alınacak olan dekontlarda TC kimlik numarası, isim ve soy isim bulunmasına dikkat ediniz. Yatıracak olacağınız harç ücretini, pasaport süresine göre yatırınız. Harç ve Defter bedelleri dekontlarının üzerinde "tahsil edilmiştir" kaşesinin basılmış olduğuna ve tahsilatı yapan görevlinin ıslak imzası olduğuna dikkat ediniz. Aksi halde dekontlar kabul edilmezler.
Başvurular 5-7 gün arasında sonuçlanmaktadır
Müracaat aşamasında bildirdiğiniz cep telefonu numaralarına pasaport gönderisinin PTT Genel Müdürlüğü tarafından teslim alınmasından itibaren barkot numarası ile birlikte aşamaları hakkında SMS ile bilgilendirme hizmeti verilmektedir. Başvuru sahiplerinin e-Pasaportları, PTT Kargo aracılığıyla doğrudan (müracaatta belirtilen) adreslerine gönderilmektedir. e-Pasaport başvuru sahibine veya başvuru sırasında teslim alabilmesi için ismi belirtilen kişiye teslim edilmektedir. Belirtilen adreste ilgili kişiye 2 defa ulaşılamaması durumunda e-Pasaport gönderileri 7 gün süre ile teslim alınmak üzere Posta Merkezinde bekletilmektedir. 7 gün içerisinde Posta Merkezinden teslim alınmayan pasaport gönderileri, ilgilisi tarafından teslim alınana kadar muhafaza edilmek üzere müracaat ettikleri Pasaport Birimine gönderilmektedir.


Kaynak: egm.gov.tr

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder